Stiri auto si sfaturi tehnice pentru pasionati.

Jean-Claude Van Damme execută unul din şpagatele sale celebre, între două autocamioane Volvo FM

Jean-Claude Van Damme execută unul din şpagatele sale celebre, între două autocamioane Volvo FM – Iată cum sistemul de direcţie dinamică Volvo a facut posibilă o inedită cascadorie

În cel mai recent film Volvo Trucks, ce are la bază un test demonstrativ, vedeta filmelor de acţiune Jean-Claude Van Damme execută unul din şpagatele sale celebre, între două autocamioane Volvo FM, în timp ce acestea sunt conduse în marşarier. Totuşi, această cascadorie incredibilă, în premieră mondială, a devenit posibilă numai datorită sistemului de directie dinamica Volvo – Volvo Dynamic Steering.

Volvo Dynamic Steering – un sistem inovator dezvoltat de Volvo Trucks – îmbunătăţeşte mult precizia şi stabilitatea în toate situaţiile de condus. Acesta funcţionează prin intermediul unui motor controlat electronic, reglat de aproximativ 2.000 de ori pe secundă, pentru a crea o direcţie extrem de precisă. La mersul în marşarier, sistemul Volvo Dynamic Steering oferă un control excelent cu efort minim.

„Filmul reprezintă o demonstraţie perfectă a stabilităţii direcţionale pe care o poate oferi sistemul Volvo Dynamic Steering”, explică Jan-Inge Svensson, inginerul responsabil cu dezvoltarea software-ului de sistem, din cadrul companiei Volvo Trucks. „Stabilitatea şi controlul sunt atât de bune, încât un autocamion se poate deplasa în marşarier pe o distanţă lungă şi cu o precizie extrem de înaltă, exact ceea ce trebuia făcut în acest film. Trebuia ca totul să fie perfect, până la ultimul centimetru.”

La viteze reduse, sistemul Volvo Dynamic Steering asigură un control al direcţiei aproape fără efort şi îmbunătăţeşte manevrabilitatea. De asemenea, motorul electronic reglează automat direcţia şi compensează neregularităţile ce se transmit către volan, ca de exemplu curenţii de aer laterali şi denivelările suprafeţei drumului.

Drept rezultat, necesitatea de a efectua în mod constant mici ajustări ale direcţiei este mult redusă. Mai mult, sistemul Volvo Dynamic Steering va readuce în mod automat volanul în poziţia iniţială în momentul în care este eliberat, reducând şi mai mult efortul şoferului.

În filmul „The Epic Split”, sistemul Volvo Dynamic Steering este cel care permite şoferilor celor două autocamioane să menţină exact aceeaşi distanţă şi viteză în timp ce se deplasează în marşarier. Calităţile atletice ale lui Jean-Claude Van Damme şi abilitatea şoferilor sunt esenţiale pentru succesul cascadoriei, dar fără sistemul Volvo Dynamic Steering această performanţă nu ar fi fost posibilă.

“Calităţile sistemului contribuie nu doar la crearea unui excelent film, acestea sunt foarte practice pentru şoferii de camioane, în special în situaţiile care necesită multe manevre de virare”, adaugă Jan-Inge Svensson. „De exemplu, manevrele în marşarier în zone înguste sau pe teren accidentat.

La deplasarea în marşarier a unei remorci, micile modificări ale direcţiei pot avea un impact considerabil asupra direcţiei vehiculului, iar efortul depus de şofer într-un autocamion obişnuit poate fi mult mai mare. Totuşi, direcţia dinamică Volvo va ajuta şoferul să menţină autocamionul în linie dreaptă şi va oferi un control net superior asupra acestuia”.

See ‘The Hamster Stunt

See ‘The Hook

See ‘The Ballerina Stunt

Sursa: Volvo Trucks, Comunicat de presa Volvo Nordics.

(Visited 7 times, 1 visits today)

Cartea de salvare a propriului autoturism

Alegeti si alte stiri

Articole din pagina principala

Modelul lunii

Autovehiculul lunii este Skoda 130 RS !

DIVERTISMENT AUTO

‘Porsche al Estului’: ŠKODA 130 RS – 40 de ani de pasiune pentru viteză

Povestea ŠKODA RS a început în 1974, cu mașinile de curse ŠKODA 180 RS și ŠKODA 200 RS. Legendara ŠKODA 130 RS din anii 1970 și 1980 a fost una dintre cele mai de succes mașini sport din acea perioadă. Producătorul de automobile din Republica Cehă a lansat ŠKODA Octavia RS drept primul model RS din noua eră, în 2000.

1974: ŠKODA 180 RS și 200 RS – mașini spectaculoase de curse

ŠKODA a utilizat pentru prima dată în 1974 abrevierea RS pentru a denumi un model. Automobilele de curse ŠKODA 180 RS și 200 RS sunt considerate a fi mașinile RS originare. Motivul dezvoltării lor a fost dorința de a concura în clasele prestigioase și de volum mai mare ale curselor auto, precum și dorința de a aduce pe pistele de curse mărci care aveau succes la vânzări la nivel internațional.

După o pregătire de numai o jumătate de an, în primăvara anului 1974, ŠKODA lansa trei modele supersport (un 180 RS și două 200 RS), care concurau pentru prima dată într-o competiție oficială de motorsport în luna iunie a aceluiași an, cunoscute apoi drept ŠKODA Rally. “Modelele ŠKODA 180 RS și 200 RS reprezentau intrarea mărcii în raliurile de înaltă clasă,” spune Michal Velebný, Restoration Workshop Manager la Muzeul ŠKODA ...

Mecanica si sfaturi tehnice

Stiri si informatii tehnice